De technologische en digitale wereld waarin we op dit moment leven vraagt fysieke winkels plaats te maken voor online shopping. Hoewel online shoppen natuurlijk al jaren ontzettend populair is, lijkt het sinds de coronapandemie populairder dan ooit. Niet zo gek; tijdens de pandemie mocht je natuurlijk niet eens naar de winkel, en hoe kwam je anders aan producten? Ben jij bezig met het opzetten van je eigen online winkel? Wil je jouw fysieke winkelvoorraad ook online aanbieden, of wil je een hele nieuwe winkel op poten zetten? Lees snel met ons mee voor meer informatie en tips over het opzetten van je eigen online winkel!
A/B-testen
Om zoveel mogelijk omzet te behalen moet de website van jouw online winkel uiteraard zo efficiënt mogelijk ingedeeld worden. Het is verstandig om van tevoren te testen of dit het geval is; je kan hiervoor een A-B test uitvoeren. Je laat twee verschillende groepen twee verschillende website-vormen bekijken en zij analyseren vervolgens welke type website (A of B) zij het meest praktisch en efficiënt vinden. Het is verstandig om voor deze controlegroepen alvast mensen uit te kiezen die ook in jouw target groep zouden vallen!
Betaalmogelijkheden
Het is goed om van tevoren na te gaan welke betaalmogelijkheden je aanbiedt op jouw website. Wanneer je hierover nadenkt, is het bijvoorbeeld slim om te bedenken of de betaalmogelijkheid die je zou willen aanbieden ook past bij de targetgroup. Je kan er bijvoorbeeld van uit gaan dat tieners of 65+ers geen creditcard hebben om jouw product te bestellen (voor meer info, check ICS Cards). Ook is het sowieso belangrijk dat je verschillende soorten betaalmogelijkheden aanbiedt, wil jouw klant bijvoorbeeld achteraf betalen, maar kan dat op jouw website niet, dan zoekt hij of zij heus een andere website uit waar het wel zou kunnen!
www.zorgdatjouwlinkbijjouwproductpast.nl
Zoals de titel al aangeeft, is het verstandig om ervoor te zorgen dat jouw website naam (URL) bij het product past wat je verkoopt, of bij de service die je aanbiedt. Als dit niet matcht, zou het bijvoorbeeld kunnen zijn dat potentiële klanten jou niet kunnen vinden wat zonde voor de omzet zou zijn. Daarnaast staat het ook niet erg professioneel wanneer jouw service of product iets heel anders betreft dan de naam van jouw website. Tot slot moet je zorgen dat je verstand hebt van online positionering; hiervoor zou je bijvoorbeeld een cursus kunnen volgen, hoe zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk verkeer op jouw website genereert en dat deze goed vindbaar is op Google?